Motormanagement Benzine Diagnose (MMS BD)
Duur: 3 dagen
Niveau: 4
Prijs: € 750 (Prijswijzigingen voorbehouden)
Om een betrouwbare diagnose te kunnen stellen, is naast systeem kennis het gebruik van een labscope en/of communicatie apparaat voor u in de werkplaats onontbeerlijk. Vele handige en effectieve meetmethodes worden aan de hand van volledig werkende systeem borden uitgelegd.
Kernpunten:
- De functionele samenhang van componenten, meet en regeltechniek, in benzine
- Motormanagement systemen begrijpen
- De ‘angst’ van de technicus wegnemen bij het meten met de labscope
- Gebruik van communicatietester, interpreteren van livedata, actuator diagnose enz.
- De werking van datanetwerk systemen i.c.m. het motormanagement
- Zelfstandige metingen verrichten m.b.v. labscope
- Gericht zoeken naar de oorzaak van de storing
- Diagnose stellen m.b.v. de viergastester
Onderwerpen:
De volgende onderwerpen komen o.a. aanbod tijdens de cursus:
- Speciaal toerental – en positiesensoren zoals de trafo sensor (o.a. toegepast op Opel, BMW en Renault van o.a. Simtec systemen)
- Moderne mengsel regelingen met o.a. 5 V Titaniumoxide lambda sensor of breedband lambda sensor met bijbehorende diagnosemethode
- Drive by wire (elektrisch beïnvloede gasklep-systemen met stationair regeling)
- Werking en storingen in terugkoppelsensoren in stationair regelingen
- Werking en storingen in moderne EGR regelingen
- Geïntegreerde diefstalbeveiligingen in de vorm van de transponder in de contactsleutel
- Directe benzine inspuiting die o.a. wordt toegepast door Mitsubishi en VW
Toetsing:
Afsluitend aan deze training kunt u de BKS toets volgen: Diagnose Motormanagement Benzine.
Indien de toets met voldoende resultaat wordt afgesloten, ontvangt u het BKS-certificaat.