Motormanagement Systemen Diesel Diagnose (MDT DD)
Duur: 3 dagen
Niveau: 4
Prijs: € 825 (Prijswijzigingen voorbehouden)
Het opsporen en verhelpen van storingen in diesel motormanagement systemen, efficiënt gebruik maken van communicatie en meetdiagnose apparatuur bij moderne diesel motormanagement systemen.
- Doel:
- Korte opfris van de eerste en tweede generatie common rail systemen.
- Behandeling derde en vierde generatie common rail systemen.
- Korte opfris van de eerste generatie pompverstuiver systemen.
- Behandeling tweede generatie pompverstuiver systeem.
- Turbodruk regelingen en de meet en regel techniek er omheen.
- Uitlaatgas reiniging.
- Gebruik meetdiagnose apparatuur bij storingen.
Onderwerpen:
De volgende onderwerpen komen o.a. aan bod tijdens de training:
- Hogedruk opbouw en regeling bij eerste generatie common rail systemen.
- Werking spoel gestuurde injectoren en diagnose.
- Hogedruk opbouw en regeling bij derde en vierde generatie common rail systemen. Werking piëzo gestuurde injectoren en diagnose.
- Behandeling van nieuwe sensoren toegepast bij de moderne diesel motormanagement systemen. Bijvoorbeeld contactloze positiesensoren.
- Hogedruk opbouw, opbrengst regeling en hydraulische voorinspuit regeling bij de eerste generatie pompverstuiver systemen.
- Hogedruk opbouw, opbrengst regeling met voor- en na-inspuitregeling door toepassing van piëzo sturing. Bij de tweede generatie pompverstuiver systemen.
- Werking en diagnose aan de moderne turbodruk regeling met onder andere variabele turbo’s pneumatisch of vanuit een stelmotor gestuurd.
- Moderne uitlaatgas reiniging met actieve roetfilter systemen, actieve en passieve NOx reductiesystemen. Bijvoorbeeld het Ad-Blue systeem.
- Diagnose met communicatie middelen, multimeter en labscope.
Toetsing:
Afsluitend aan deze training kunt u de BKS toets volgen: Diagnose motormanagement diesel.
Indien de toets met voldoende resultaat wordt afgesloten, ontvangt u het BKS-certificaat.